čtvrtek 18. června 2015

100% domácí deka

  Jak už to tak u všetečných lidí bývá, začla jsem si vymýšlet práci. A protože ráda háčkuju a tchýňka mi nedávno navrhla, že háčkované deky pro miminka jsou pěkné, tak jsem se do jedné pustila.

  Vzor jsem měla vyhlídnutý už delší dobu - vlny v odstínech modré. Celý postup krásně popsaný lze najít i na youtube:


  Ale když už jsem byla u těch vln, které tak příznačně vypadají jako mořské, zašla jsem ještě dál. Jednak jsem se rozhodla barvy nestřídat, ale část udělat modrou a část bílou - tedy moře a obloha. A ještě jsem dodala pár vodních příšerek. Nejdříve jsem hledala návody na příšerky všude po internetu, ale dospěla jsem k závěru, že co by si člověk představoval si stejně musí udělat sám. Podle toho ostatně některé příšerky vypadají (a vůbec, celkově je výsledek docela žalostný, ale já jsem na sebe tak děsně pyšná!!!)

  Takto vypadá celé dílo. Trochu se vlní, ale ještě se to z druhé strany podšije a bude to dobrý.


  Horní část nedopadla nejlíp. Lodička je žalostná, má křivý stožár a vlajka je k nepoznání. Vedle toho zakrslý pseudodelfín ztrácející se na bílém pozadí a křivolaké hvězdičky....zkrátka dečková prvotina. 
 
  Spodní část dečky vypadá o cosi lépe, ale také žádná sláva. Ale vlastně to dopadlo docela podle očekávání, takže nač si stěžovat :-)


   Ještě si dovolím malý detail. Snažila jsem se, aby dečka byla zajímavá, takže obě mušle a delfíní ploutvička jsou trojrozměrné a i voda jakoby vystupuje nad povrch oblohy. No jo, jen ta trocha šikovnosti chybí. Ale pořád z toho mám lepší pocit než z eňoňuňo vymazlené dečky Made in China ;-).


   Po dlouhé době jsem ještě koupila fleece a dečku podšila, aby byla ze spodní strany pro miminko pohodlná. Nejdříve jsem myslela, že to udělám na stroji - ale dečka spolu s fleecem byla moc tlustá, než aby se pod patku vlezl.....takže se přišívalo v ruce. Asi to nebylo špatné rozhodnutí, protože v ruce se mi nepravidelnost deky lépe vyrovnávala.



Žádné komentáře:

Okomentovat